O peníze mi nejde. Chci hrát!

02.03.2009 19:55

O peníze nejde. Chci hrát, říká Michal Foltýn

1. březen 2009 8:26

Zatím posledním hráčem, který nově obléká dres Orla Staré Město, je útočník Michal Foltýn. Vyfasoval ve Staráku dres a kopačky a hned odjel za ostatními hráči na soustředění do Polešovic.

foto: Národní archiv Praha

"Chtěl jsem změnit dres a chtěl jsem do Orla" říká Michal Foltýn.

Otázka se přímo nabízí. Proč jste chtěl odejít ze Spojovací a proč právě do Orla?
Odpověď je jednoduchá. Abych hrál. Na Spojovací jsem prožil nezapomenutelné chvíle, mám poháry, tituly a byl jsem tam několik let. Teď jsem ale až na pár utkání zpočátku sezony pravidelně nehrál, důvěru trenérů měli jiní a mým jediným přáním je hrát. A v Orlu věřím, že hrát budu.

To byste ale mohl asi i jinde. Proč tedy u vás vyhrál právě Orel?
Měl jsem od Lakese i jiné nabídky, ale abych řekl pravdu, já měl zájem jenom o Orel, tak to šlo trošku mimo mě. Orel jasně vyhrál, proto, že si myslím, že má dobrý mančaft, jsou tady kluci, které znám a mám to také celkem blízko domů.

Už jste s kluky probíral, na jaké místo v sestavě s vámi počítají?
V Orlu bych měl hrát spíš v útoku, nebo na pozici podhrotového hráče. Ale věřím, že se neztratím na žádném postu.

Na Spojovací vám už končila smlouva?
Ne. Ještě jsem ji měl asi na dva roky. Ale jak říkám, nehrál jsem a tak jsem nebyl spokojený.

Nicméně Orel se právě v současné době nepohybuje tam, kam sahaly její ambice. Neodrazovalo vás to?
Ne. Rozhodně ne. Vůbec.

Takže věříte, že Orel půjde opět nahoru?
Věřím. A věřím, že rychle.

Máte pro to důvody?
Ano. Jak znám kluky, jsou to velmi kvalitní hráči a bojovníci. Takže myslím, že tahle „krize“ je dočasná a bude to už jen lepší.

S kým ze současného týmu Orla jste o přestupu mluvil nejvíc?
Nejvíc asi s Mikesem. Ale oni o mém přestupu do Orla nevěděli, než to bylo jisté. Řešil jsem to spíš s manažerem Slavíkem. Takže kluci mě nelákali, spíš jsme si povídali, jaké to v Orlu je. A oni jsou spokojeni. Tedy kromě výsledků.

Za pár dní se prý uskuteční velice prestižní přátelský zápas OREL:Spojovací. Nemáte ve smlouvě žádnou klauzuli o tom, že byste neměl nastoupit...
(skočí do řeči) a to myslím, že nemám...

Tak asi budete mít o motivaci postaráno, že?
Určitě, ale já bych měl i jinak. Pro mě je motivací každý zápas. Nedělám rozdíly, každý zápas je důležitý. Moc se těším. Je jen otázka času, kdy se nám začne dařit.

Příchodem z Prahy do Starého Města jste si asi finančně nepolepšil...
O nějaké peníze přijdu, to ano. A aby mě parta ze Spojovací pustila, musel jsem se také vzdát určitých peněz, které mi dlužila. Ale peníze pro mne nejsou všechno. Jsem mladý a chci hrát.

Ovšem je o Vás veřejně známo, že život v luxusu je pro Vás prioritou. Jak se vypořádáte s touto životní změnou?
Luxusu, drahých aut, okázalých večírků a přepichových dovolených se rozhodně vzdát nehodlám! Letos bych se znovu rád podíval do jižní ameriky. Ale tak pokud to rozpočet Orla letos nezvládne, tak se spokojím s Cubou. Ale příští rok si už za Brazílií budu stát nekompromisně.

Poslední otázka. Máte rád pivo?
Mám. A plzeňské zvlášť.

Autoři:

  • Anonymní pisálek
  • bývalá pražská sqadra

Zpět

Diskusní téma: O peníze mi nejde. Chci hrát!

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Všechny postavy a události v tomto příběhu jsou smyšlené. Jakákoliv podobnost se skutečností je pouze neúmyslná a náhodná.